Artikler

Derfor skal din virksomhed sende nyhedsbreve

Virksomheder i dag kommer ikke uden om internettet. Man er nødt til at være til stede online, hvis man vil være synlig. Alle forbrugerne er online, og de søger al deres information online. Derfor skal din virksomhed være til stede online. Men ikke nok med det. Din virksomhed skal også sende nyhedsbreve.

Der er mange fordele ved denne type e-mail marketing. Din virksomhed kan vækste og pleje sine kunder. Der kan være nogle penge at spare, og så er det mere fremtidssikret. Nyhedsbreve har mange fordele, som de sociale medier ikke har. Din virksomhed bør være til stede på de sociale medier, men du må ikke glemme nyhedsbrevene.

Hvad er egentlig nyhedsbreve?

Der er ikke fuldstændig enighed om, hvad et nyhedsbrev er. Det er mails, der bliver sendt fra én afsender til alle dem, der har tilmeldt sig. De kan komme dagligt, ugentligt, månedligt eller slet ikke så regelmæssigt.

Indholdet i disse breve er det, der diskuteres mest. Hvad skal de indeholde? Der er nemlig også stor forskel på, hvad man kan få gavn af at skrive i sit nyhedsbrev. Det kommer an på, hvad din virksomhed sælger.

Nyhedsbreve fra virksomheder har dog gerne det formål at sælge mere. De er en kontakt til kunderne og alle interesserede. De er en reklamekanal. De er endda en billig reklamekanal. Sender din virksomhed nyhedsbreve, kan du bruge færre penge på betalt marketing.

Ej din liste

Nyhedsbreve har en stor fordel frem for de sociale medier. Din virksomhed er også nødt til at være til stede på de relevante sociale medier. Men med nyhedsbrevene har virksomheden en kanal, der ikke lige forsvinder.

Er din virksomhed på de sociale medier, så udnytter du en smart markedsføringskanal. De sociale medier har bare en indbygget risiko: De kan pludselig lukke. Eller du kan blive smidt ud. Sådan er det ikke med nyhedsbreve. Når du har en liste med nyhedsbrevsmodtagere, så er det din. Du kan selv bestemme, hvor længe du vil skrive brevene og lave e-mail marketing. Du har kontrollen over dit nyhedsbrev. Det er dit.

Direkte kontakt til kunderne

En anden fordel ved nyhedsbreve er, at de havner i hver enkelt kundes indbakke. Når du skriver nyhedsbrevene, så kan du være sikker på, at de kommer frem til alle på modtagerlisten. Det kan du ikke på de sociale medier.

På de sociale medier sørger algoritmen for, at det kun er nogle af dine følgere, der ser dine opslag. Du kan altså ikke regne med, at din markedsføring kommer ud til alle. Det kan du regne med, når du skriver nyhedsbreve. De havner helt sikkert i indbakken hos alle dem, der har tilmeldt sig.

E-mail marketing er dog ikke en ren garanti for, at alle dine kunder reagerer på dine tilbud. Der vil altid være nogle, der ikke åbner dine breve. Derfor skal du skrive dem så spændende, så folk ikke kan lade være med at åbne dem og læse dem.